Algú s'enrecorda (molts segur) de la millor clasificació de Seat amb pilots catalans, fins llavors a un rally del mondial?, va ser al Rally Monte Carlo 1977, on Zanini va fer pòdium, Cañellas 4t, i Servià 7é. Fou un any amb molta neu al Turini, una inscripció de luxe (Munari, Andruet, Rohrl, Nicolás, Darniche, Ragnotti, Na Mouton, Markku Allen, Fréquelin . . .), és clar que hi va haver molts abandonaments, i és clar que Munari li va traure a Zanini 10 minuts a la arrivada, però desprès de 500 km. de proves de velocitat . . . en Antoni va fer "scratch" a una. Tot va comensar llavors amb un comentari d'un amíc en una tertúlia al RAC de València . . . "aquest cap de setmana és el MonteCarlo, i l'equip Seat acudeix amb forsa . . . algú s'apunta ?" . . . jajajaja . . . pensat i fet !!, ja hi erem tres i un Seat 1430 en bon estat. Amb tota la il.lusió ens anarem cap a Niça, cap a l'Haute Corniche, cap al Col de Turini, per vorer passar els cotxes d'un rally llavors mític per nosaltres. Pensavem anar-hi al plà on es posen les càmares de tv . . . on els bons cantus !. Foren tres passades al Col, la primera a mitga tarda, la segona cap a la vespra i la tercera de matinada. Llavors portaven anorac i "chiruques", guants i barret de llana, hi varem comprar queviures (pà, ví i pernil . . . és clar) . . . carretera i manta. Arrivats al Col . . . feia un fret de casum dena .... hi restaven dues hores per a la primera passada, gent a manta . . . pasavem el temps llançant-mos boles de neu d'un costat de la pista a l'altre, uns cridaven "Renault Renault" (amb un equip molt feble en aquesta ocasió) i els altres "Lancia Lancia" "Abarth Abarth" (eren els equips mes potents eixe mondial) . . . nosaltres cridavem "Seat Seat" un poc tímidament . . .La gent portava roba de neu i molts es dedicaven a fer trixeres als costats de la carretera que pleníen de branques i fulles d'abet i lones impermeables, alguns portaven fins a "camping-gas" per a calfar-se el berenar i les mans . . . el que fà l'experiència ! . . . crec que no he pasat més fret en tota la meua vida (avís a navegants) . . . i fam (es gelà fins al ví, mai ho havia vist açò) . . . que calmavem amb "pot-au-feu" quan era possible entrar-hi al refugi que hi ha al llóc, plé de gom a gom tot el temps. Cel net, nit plena de llúm de lluna, gelava, faltaven minuts per a l'eixida del primer participant, tota la vallada en silenci absolut, de sobte . . . kilòmetres mes a baix escomençà a vorer's uns llums que ho il.luminaven tot, se sentia els brams del motor Ferrari del Lancia Stratos de Munari que amb l'eco tronador de la vallada ens semblava música celestial . . . cantu perfecte, els "tiffosi" cridaven i es tornaven bojos . . . el 131 Abarth, els Ford Escort, Porsche, Opel Kadett, BMW 2002 ti feien maravelles al gel i la neu . . . alguna virolla, pilotatges remarcables, tivades magistrals . . . i al seu moment . . . Zanini-Petisco ! . . . com els millors i més ràpids, aprofitant-se dels costats de la carretera plens de neu aterrassada per a mantindre's dintre, baixant en tivada contínua . . . endarrere Cañellas-Ferrater, fins, efectius, i molt ràpids al gel, sense concesions a la galeria . . . poc desprès Servià-Sabater, al meu gust amb el pilotatge més ortodoxe dels Seat . . . la gent comentava, senyalant-mos. . . "et alors, les "taxis", ça marche bien, eh?...". Per la ràdio sentíem la classificació, en cada passada ens animavem més i disfrutavem com bojos, els tifossi de Lancia, Abarth, Renault ja no ens donavem tanta envetga, sense complexos, hi erem al pòdium !!. Va a ser un rally dur, amb molts abandonaments, eren sis dies de cursa, calía recórrer 4.800 km, el tres Seat ho varen fer dins del "top ten".Ara, quan hi veig les fotos dels "taxis" i les del Stratos al temps, m'adone com es pot substituir els recursos i la tecnologia, amb la bona la bona fé, profesionalitat i treball seriós. No es semblaven gens un Seat al costat d'un Stratos HF, eh? (vorer fotos) …Viatge de tornada dols i tranquil . . . i a la següent tertúlia al club, molt que contar, "hi haviem" fet pòdium al Monte, tú !! . . .
Juanma Juesas
Fotos de McKleinImageDatabase
No hay comentarios:
Publicar un comentario