Aquesta anècdota va ser una aportació al foro Vade Retro de PodiumGame www.podiumgame.com, discutint sobre els Lancia Stratos...
"Al Rally Costa del Sol, llavors puntuable pel Campionat i de categoria internacional, un pilot sense massa història conegut meu i gent de calers, venía de fer-se’n amb un Alpine 1440 rèplica dels oficials. Volía estrenar-ho i em va proposar anar de copi al esmentat rally en bones condicions. Participaven en Gargallo, en Jean Claude i d’altres que disputaven el Campionat llavors, tambè estava inscrit l’equip Lancia amb un Stratos per Munari-Manucci però . . . pensavem que era broma. Hi varem anar a Almería amb un Seat 124 normalet del qui penjava un remòlc amb el nostre “paratu”, ens acompanyà un altre amic, conductor i mecànic, amb un Citroen Mehari que ens faría la asistència, carregat de gom a gom amb rodes, recamvis, ferramenta, dipòsits i resta de coses voluminoses. El viatge d’aquesta mena, per rutes generals infernals, inevitablement molt despai, no va tindre masa anècdotes . . . arrivarem a Almería i una vegada confirmada la inscripció, instalats i relaxats, ens disposavem amb el 124 (ja sense remòlc) a fer els reconeiximents del rally i prendre notes a totes les especials.
Un día, desprès d’una bona estona de repasar uns trams, cap a mitg matí, de sobte surt endavant dels nostres ulls . . . una nau vermella que semblava d’altre món amb els colors de Marlboro, damunt d’un remòlc tirat per un Lancia Flavia elegant i enorm, d’un altre Stratos besó pero pintat completament de blanc i sense cap pegatina . . ., dos Lancia Fulvia HF encara amb pols i pegatines de rallys del Mondial, tres camionets plens de rodes i ferramenta, mitga dotzena de tècnics de mono, altra mitga dotzena de paios amb samarreta, péls llarcs i relontges penjats, una carpa amb cuiner, i tres o quatre “xatis” tan impresionants com els cotxes … l’equip Lancia sancer!!.
Ens varem aturar de lluny i com el que va a un museu s’acostarem i ens quedarem una estoneta bocabadats (amb permís de la penya) observant tot allò de prop però sense tocar rés . . . davant nostre . . . “l’ovni”, “l’estratosfèric”.
Lancia, amb problemes econòmics venía de ser absorvida pel grup Fiat i va rebre una forta espenta esportiva, llavors competía al Mondial amb els Fulvia 1800 de 130 hp, un maravellòs tracció davantera ja sobrepassat pels Porsche, Escort RS, i Alpine. El nou cotxe que deuría competir amb aquells venía de ser estrenat al Tour de Corse sense més història (trencaren la suspensió, el seu gran problema), hi varen venir a Almería eixe desembre per proseguir amb tasques de desenvolupament i proves -encara no hi era homologat-. Cotxe molt xicotet, més inclús que els Alpine, portava un motor Ferrari Dino V6 de més de 200 hp que pel seu pés els donava problemes amb les suspensións, a Almería tambè la varen trencar a les primeres especials. Curiosament eixe any el Stratos va obtenir la seua primera victòria, tambè a España, al Rallye Firestone.
Recorde la seua rutina d’entrenament . . . amb ú dels Fulvia HF pilot i copilot (en Munari i en Manucci) li donaven unes pasadetes al tram per prendre notes, i desprès amb el muleto repasaven dos o tres vegades més, sense presa Com que portaven el “paratu” de cursa amb ells em suposse que a vegades tambè el baixaven del remòlc per rodar però, a l’estona que varem estar no el varen vorer en acció, tant dona perquè el muleto era estratosfèric . . . cóm petava!.
Al rally . . . “tambè” trencarem aviat, hi vaig agafar el Mehari . . . i cap a casa. "
La foto que hi ha al comensament del texte és de la surtida del rally Costa del Sol 72 amb el Porsche de Gargallo i el Stratos de Munari. Darrere d'en Munari, amb mono vermell i barbeta, xarrant amb un altre amb el mono grog . . . estic jo!
Juanma Juesas
No hay comentarios:
Publicar un comentario