

Es clar que al seu moment vaig estar molt familirialitzat amb la dinàmica dels rallyes, això si de cotxes, puc interpretar un rutòmetre i conèc de temps i controls però … això pilotant una moto, de nit i en condicions climàtiques que poden ser determinants, mai ho he fet . . . doncs el repte és fort, doblement fort perquè em va proposar de fer equíp amb ell l'Oriol Nubiola, guanyador en moto de les dues edicions avanpasades (i tambè de les dues darreres edicions del Rally Costa Brava Històric ¡), pilot experimentat i molt valent, un luxe. Doncs calía ser seriós i preparar-ho tot amb molta cura.
Pense a la moto llavors i la trobe molt entera, dona la seua potència i mai ha tingut un colp, amb una xicoteta revisió (em penso) i adequant el sistema elèctric a les necesitats l.luminiques hi tindrà prou . . . jejejeje encara no havia mirat bé!.

La millora que comporta a l'enllumenat l'ús de bombetes halógenes (o semi) és la necessària però per fer el rallye no es suficient, por haver-hi boira, amés de la necesitat d'il·luminar les cunetes als trams revirats. Els participants d'altres anys instal·len un far cuneter o antiboira alimentat per una xicoteta pila que al seu torn s'alimenta pel regulador de la moto, doncs cal instal·lar-ho.
El millor per adonar-se de que anirà el rallye es rodar en situacions semblants un grapat de kilòmetres, especialment de nit i si plou millor … per provar l'enllumenat halògen vaig sortir una nit a pegar voltes per les carreteres que creuen els camps d'arrós de l'Albufera de València,

Afortunadament a València hi ha molta afició a les motos, aviat hi vaig trobar col.laboradors importants pel projecte, Santi de MOTO QUART s'encarrega de la part motor, suspensió i rodes, amés d'abastir una part de l'equipament necesari per rodar en condicions dures amb fret i possible pluja. Tambè tinc l'inestimable adjut de Salva Alandí, lletraferit i motero apasionat, que s'encarrega del sistema elèctric i llumínic, amès de la instal.lació del roadbook. Amb gent així, determinada i entusiasta, tot es més facil.Doncs per mi el rally ja fà setmanes que va escomensar, a la moto encara li queda moltísima feina, hi ha encara un grapat de temes encara pendents, el transport de la moto fins a Salt especialment, però encara hi ha temps per trobar solucións.
Provant els nous neumàtics, Santi digué que sentia un xicotet soroll metàlic al motor, li vaig comentar que feia temps que se sentia però com que marxava prou bé no pensava que fora molt important, Santi va insistir en obrir i vorer, i afortunadament perquè així com l'embrague i la transmisió es trobaren perfectes, el pistó estava ovalat, el rodament de la biela sonava, i en

A les fotos es veu al Salva treballant-se els cables, al Santi i el Xavi montant el motor, i la moto en una de les estripadetes nocturnes que vinc fent per adonar-me bé de conduir amb llums per zones virades i de ferm canviant.
Juanma Juesas
No hay comentarios:
Publicar un comentario